KÖPVILLKOR

Köp- och leveransvillkor

Allmänna villkor

Följande allmänna villkor gäller för försäljning av produkter på Jika-tabi.se om inte annat särskilt överenskommits skriftligt mellan respektive kund och Jika-tabi.

Vid försäljning till konsument tillämpar Jika-tabi de regler som följer av lagstiftning. Priserna anges i Svenska kronor, inklusive moms (25% ).

Jika-tabi reserverar sig för uppenbara felskrivningar. Kunden ansvarar för att de kontaktuppgifter som angetts är rätt. För att göra en beställning på Jika-tabi måste du ha fyllt 18 år.

Alla försök till bedrägeri polisanmäls.

Beställningsförfarande

Beställning av produkterna sker främst via Jika-tabi.se webshop. Vid genomförd beställning får kunden automatiskt en orderbekräftelse via e-post. Om kunden inte fått en orderbekräftelse efter ca 30 min bör denne kontrollera att angiven e-postadress är korrekt. Kvarstår problemet så kontakta Jika-tabi kundtjänst så skickar vi en orderbekräftelse manuellt. Följesedel skickas tillsammans med de beställda varorna.

Jika-tabi.se förbehåller sig för fel i information samt fel i specifikation, på samtliga i Jika-tabi.se sortiment befintliga produkter. All bildinformation ska ses som illustrationer och inspiration, och kan inte heller garanteras återge varans exakta utseende och egenskaper. Vid eventuella fel i angivande av lagerstatus eller om Jika-tabi.se av någon anledning inte kan leverera en vara, reserverar Jika-tabi.se rätten att korrigera detta i efterhand. Jika-tabi.se kontaktar i så fall kunden i förekommande fall.

Fraktkostnader och leveranstider (inom Sverige)

Jika-tabi.se levererar alla genomförda beställningar för 69 kr inom Sverige. För närvarande säljer vi bara till kunder inom Sverige. Om du bor i Norge, Danmark, Finland eller på Island och vill beställa, ber vi dig kontakta vår kundtjänst på itsdifferent@jika-tabi.se

Leveranstid vanligtvis inom 1-5 arbetsdagar.

Din beställning skickas från Jika-tabi.se 1-3 dagar efter din beställning är gjord. Din leverans skickas med Posten varubrev eller Shcnker och distribueras ut vardagar enligt deras egna villkor. Vanligtvis tar detta 1-3 arbetsdagar.

Vi har de flesta varorna på lager för att kunna ge dig som kund den bästa servicen och med snabb leverans. Om du däremot handlar en beställningsvara eller en vara som är tillfälligt slut eller har en längre leveranstid angiven, kommer hela ordern att skickas när den är komplett.

 

Häva köp vid långvarig leveransförsening

Kunden har alltid rätt att häva köpet vid långvariga leveransförseningar. Hävning av köp ska ske skriftligen via brev eller e-post. Jika-tabi betalar tillbaka erlagt köpbelopp senast 10 dagar efter att skriftlig hävning har inkommit. Det kan finnas tillfällen då det är omöjligt att fullfölja en beställning. Exempelvis i de fall där leverantörerna till Jika-tabi inte kan fullfölja sitt åtagande gentemot Jika-tabi. Jika-tabi.se förbehåller sig därför rätten att friskriva sig från alla krav på ersättning från kunden gällande leveransförseningar.

Transportrisk

Jika-tabi.se ansvarar för transportrisken, d.v.s. risken för att en produkt skadas eller kommer bort under transporten till kunden. Kunden står för risken vid eventuell retur till Jika-tabi.se. Kunden måste anmäla eventuella transportskador till Jika-tabi kundtjänst inom sju arbetsdagar från det tillfälle då leveransen togs emot. Kunden ansvarar därför för att avemballera och inspektera produkternas skick snarast efter mottagandet.

Transportskadat gods invändigt

Om kunden upptäcker en transportskada ska kunden kontakta kundtjänst per e-mail itsdifferent@jika-tabi.se. Observera att produkten inte får användas och att kunden måste behålla produktens emballage, så att detta kan besiktigas vid handläggning av skadeärende.

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Vid ej uthämtade paket förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för att täcka de kostnader vi har haft för frakt och hantering. Vi tar även ut en avgift för de varor som inte är i säljbart skick p.g av utgången datum eller försämrad kvalitet. Observera att ditt paket ligger kvar ca två veckor på Postens utlämningsställe, ditt postombud. Hämtas paketet inte ut i tid och därmed skickas tillbaka till Jika-tabi.se tas en avgift ut på 300 kr för att täcka frakt och administrationskostnader.

Betalningsalternativ

Kortbetalning

Betalning med betal- eller kreditkorten VISA & Master Card. Eftersom vi varje dag hanterar stora summor pengar ställs extrema krav på vårt säkerhetsarbete. Därför använder vi ett säkert system för betalningar och tillsammans med våra partners bevakar vi kontinuerligt alla transaktioner. Alla korttransaktioner bygger på bankernas 3D-secure-teknik och krypteringen är 128 bitar. Utvecklingsmiljön för gränssnitt och underbyggande teknik är Microsoft’s .NET.

3D Secure är en teknik framtagen av VISA för att verifiera dig som konsument när du betalar med Ditt kort på Internet. Standarden används även av MasterCard. Tekniken innebär att när du använder ditt kort för att köpa varor eller tjänster på Internet är det upp till din kortutgivare eller bank att identifiera dig. Identifikationen görs genom att du anger ett personligt lösenord eller kod vid köptillfället. Via krypterad kommunikation kontrolleras detta av kortföretaget via en speciell säkerhetsserver. Detta lösenord har du själv valt eller fått tilldelat av den bank som givit ut kortet. Fördelar för dig som konsument att använda en betaltjänst på Internet som erbjuder 3D Secure innebär att du får en möjlighet att verifiera att du är den verkliga kortinnehavaren, vilket innebär mindre risk att kortet används i bedrägligt syfte.

VISAs varumärke för att ange att korttransaktionen är verifierad med 3DSecure är ”Verified by VISA” och MasterCards varumärke är ”SecureCode”.

Förskottsbetalning

När du gjort din beställning reserverar vi dina varor. Du betalar in den totala ordersumman på Jika-tabi.se bank-giro. Ange ditt namn och ordernummer som referens på inbetalningen. När vi ser att pengarna kommit in på kontot skickar vi varorna till er. Ordrar som inte betalats inom två veckor makuleras ur bokningssystemet.

Postförskott

Du genomför din beställning och får din orderbekräftelse på den e-postadressen du uppgett. Varorna skickas till dig och du betalar när du hämtar ut ditt paket hos ditt lokala postombud. En avgift på 29 kr  (+ frakt 49 kr) tillkommer när du väljer att betala mot postförskott.

Ångerrätt

Enligt Distansavtalslagen har du alltid öppet köp i 14 dagar när du handlar på nätet. (Gäller även REA-varor). Ångerrätten gäller endast om produkten är i oförändrat skick, och ångerfristen börjar löpa från den dag kunden tagit emot produkten. Kunden betalar själv returfrakten och vi önskar att orginalförpackningen är med om möjligt. Ångrar kunden sitt köp skickas varan, väl förpackad tillsammans med kopia på följesedel (alt. uppgifter om namn och ordernummer) och gärna med anmärkning om öppet köp (så vi kan förbättra utbudet om det är återkommande returer) . Kunden ansvarar för returen av varan till dess att den mottagits av urbannatives.se. Ångerrätten gäller ej för företag eller för näringstillskott samt där förseglingen är bruten. Jika-tabi.se betalar tillbaka erlagt köpbelopp senast 30 dagar efter att returnerad produkt kommit Jika-tabi.se till godo. Eventuella fakturaavgifter kvarstår.

För att använda sig av ångerrätten ber vi våra kunder att kontakta oss via mail för ett så smidigt förfarande som möjligt för samtliga parter.

Byte av vara

Vill du byta en vara vänligen kontakta oss  så vi löser det på smidigaste sätt för båda parter.

Reklamationer

Vid reklamationer rekommenderar vi att kunden kontaktar Jika-tabi.se kundtjänst per mail  eller telefon. Jika-tabi ersätter kunden för eventuella fraktkostnader i samband med en reklamation. Kunden skall inom skälig tid kontakta oss så vi kan rätta till felet. När vi fått varan till oss och kontrollerat den ersätter vi dig med varuvärdet och ev. fraktavgift. Observera att du alltid bör ta kontakt med kundtjänst innan du returnerar något till oss.

Tvist

Vid en eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

OBS!

Observera att vi tar ut Postens faktiska avgifter om du returnerar något som vi efterdebiteras för av Posten.

Säkerhet och sekretess

När kunden gör en beställning hos Jika-tabi.se ska korrekt namn, adress (gärna telefonnummer för kontakt och mobil för ev. avisering av paket) anges. Väljer kunden att betala med  Konto krävs även personnummer. Kundens personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i Personuppgiftslagen (PUL). I samband med köp godkänner kunden att Jika-tabi.se lagrar och använder uppgifterna för att kunna fullfölja kundens köp. Jika-tabi.se lämnar inte ut personuppgifter till andra företag eller personer än de som har med kundens beställning att göra. Kunden har rätt att begära ett registerutdrag över de uppgifter som finns registrerade. Jika-tabi.se är också skyldig att på begäran av de registrerade rätta till uppgifter som är felaktiga, ofullständiga eller missvisande.

 

UA-46886826-1
Visit Us On FacebookVisit Us On Google PlusVisit Us On Youtube